¡¡¡Quito!!! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Chiel Hemink - WaarBenJij.nu ¡¡¡Quito!!! - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Chiel Hemink - WaarBenJij.nu

¡¡¡Quito!!!

Door: chielhemink

Blijf op de hoogte en volg Chiel

08 November 2010 | Ecuador, Guayaquil

Lieve allemaal!

Jullie waren het misschien al weer vergeten maar zit nog steeds in Ecuador! Afgelopen zaterdag zijn we terug gekomen uit Quito. Max en ik zijn het er 100% over eens dat Quito echt heel vet is.

Zondag kwamen we aan na een 9 uur durende reis met de auto. We gingen met Javier, Csaba zijn echte naam, mee en hij had een fijne auto om in te reizen. Ana, vrijilligster uit Spanje, was er al en we hebben in het zelfde hostal geslapen. Leuk klein, rustig hostal met hangmatten en een lekker bed, prima dus. Eenmaal aangekomen gingen we met zijn drieën uit eten, Javier, Max en ik en kon het toerist-uithangen beginnen! Moe gingen we naar bed, de volgende ochtend vroeg op!

Maandag zijn we naar La mitad del mundo geweest, het midden van de wereld. Was eigenlijk en groot toeristisch park met als middelpunt het midden van de wereld dus. Veel barretje, restaurantjes en winkels en rondom heen en we zijn ook de hele dag ermee zoet geweest. Daarvoor waren we ook nog naar een slapende vulkaan geweest met een dorpje er rond omheen. Van bovenaf hadden we een mooi uitzicht op het dorpje en het schijnt er ´s middags mooier te zijn, dan schuiven de wolken rondom de berg en het dorpje, maar helaas we gingen ´s ochtends. ´ Avonds weer lekker uit eten gegaan met alles erop en eraan.

Dinsdag kwam Javier weer terug van zijn werk en zijn we naar Calderón geweest. Het was 2 Novenber, allerheiligen hier. Alle familieleden verzamelen ze rond de graven van hun overledenen en daarna is er feest. We gingen terug en hadden in het hostal, nouja Javier, vrienden gemaakt met een Colobiaan en even uiteten geweest. Daarna zijn we naar een cafétje geweest waar Omar ons opwachtte om een voetbalwedstrijd te kijken. Daarna zijn we met hem en wat vrienden uit eindelijk met zijn zessen en 2 flessen rum naar een panaromapunt gegaan. UItzicht over heel Quito, lekker drankje, super dus! Daarna nog even (nou wat langer) een discotheek opgezocht. Uiteindelijk goed in de olie en wat contacten in Guayaquil verder gingen we laat naar bed.

Woensdag brakjes opgestaan en zijn we naar Teleferico gegaan. Een kabelbaan waarmee je naar het hoogste punt van Quito gaat en over heel Quito kan uit kijken, nouja als er geen wolken zijn. Die waren er wel, maar dat had ook wel weer wat. Max en ik waren wel een beetje verbaast dat buitenlanders toch zeker het dubbele betalen voor een kaartje. Zo hoorden we ook dat toegang bij de Galapagos voor ons 100 dollar is en voor iemand van hier 6!
Nouja verder hebben we niet zoveel uitgevoerd die dag en lekker uitgerust.

Donderdag moesten we naar het Don Bosco huis in Quito om de visa te regelen. Na veel wikken en wegen hebben we ons paspoort afgegeven en nu gaat een duitsert het voor ons regelen. We moeten over twee weken weer terug om hem op te halen, leukleukleuk!
We waren die dag ook nog naar het ziekenhuis, voor een jeweetwel probleempje met mijn voeten. Ook weer een leuke ervaring, we kregen de medicijnen min of meer in handen gedrukt en moesten het maar uitzoeken. Gelukkig kende de eigenares van het hostal een dokter die me alles kon vertellen.
Daarna hebben we wat inkopen gedaan voor onze spaghetti(bluh!), vulde wel goed. Toen gingen we Omars huis, hij heeft een studio waar we gezien hebben hoe hij Téfé maakt. Volgens mij behoort hij wel tot de wat progressieve kant van de bevolking. Was wel leuk om mee te maken omdat wij met de wat meer traditionele kant van Ecuador omgaan. Na veel film kijken en geklets met wederom rum zijn we weer de stad ingegaan, bailando!...

Trrring! Half 8 stond de gids klaar voor de tour rond Quito van een hele dag. Nog een beetje dronken stapten we de auto in. Een zee mooie tour langs het echte midden van de wereld. De andere dicht bij Quito is ´nep´ voor toeristen. Ook zijn we naar een mooi meer geweest en hebben veel van de bergachtige omgeving gezien. Ook de markt van Otavalo was de moeite waard, alleen hadden Maxime en ik met onze domme hoofd onze pinpas vergeten en hebben we dus niets gekocht. Daarna zijn we nog naar een waterval geweest, die heilig was voor de indianen vroeger. Daarna fijn terug gegaan om een beetje bij te komen van alles.

Zaterdag een rustige terugreis gehad en veilig aangekomen. Alleen was het wel een deksel op mijn gezicht om weer terug op het project te zijn. Quito heeft veel vrijheid en heeft ook wel wat weg van Europa oid. Het was even helemaal ergens anders. Hier op het project wordt je toch weer gelijk in de trechter van het werk gezogen. Alles, de mensen en de omgeving, refereert naar je werk.
Maar zondag weer lekker vrolijk opgestaan om wat helpen met een ´reunion´ voor de ouders! Was wel leuk om te zien dat het zelf eigenlijk ook nog jongeren zijn, soort spiegels waar ik mee werk. Lijken ook allemaal precies op de chicos. ´s Middags zijn we naar een voetbalwedstrijd gegaan van de chicos van Durán. Leuke en daaie wedstrijd, tegenstander had namelijk maar 8 spelers. Tegen de avond weer terug gekomen om wat te eten en naar bed.. o nee, Rubén vroeg of ik ´even´ mee wilde naar het ziekenhuis met een jongen van Durán, hij had zijn teen gewond. Voor het ziekenhuis heb ik dus samen met Milton, een andere vrijwilliger, 4 CD´s geluisterd en uiteindelijk tot 1 uur ´s nachts liggen tukken. Ook weer leuk!

Maandag weer lekker aan het werk gegaan en het gaat nu weer zijn gangetje. Ben vandaag naar de kapper geweest en heb nu een kapsel à la Jordy Buijs, de kadavers weten wel wat dat betekent!
Vandaag heb ik veel met Madrina gepraat om het een en ander te gaan bespreken met alle vrijwilligers. Sommige dingen lopen niet echt vlekkeloos en het is meestal een zooi. Er zijn ook niet echt vaste plekken voor bijvoorbeeld bezems, die daardoor dus een beetje rond slingeren overal waarme dus af en toe ook lekker uitgehaald kan worden als er ruzie is. Ook ligt er buiten een hele rits straatstenen waar niks mee gedaan wordt, nouja wel mee gegooid, maar straatstenen zijn doen ze niet echt. In overleg ga ik proberen om dit wat te veranderen.

Oja, Gefeliciteerd met jullie verjaardag Aico en Allan, bijna 12.00!!

Verder gaat het nog steeds goed. Opmerkelijk was wel dat ik gisteren en vandaag eraan zat te denken, hou je vast, om langer te blijven. 1,5-2 maand oid. Dat wennen aan alles heeft toch veel tijd genomen en heb het idee dat ik nu pas echt aan het werk kan. Ik ga vanaf volgende week ook maandag en dinsdag op het Patio slapen. Slechts een hersenspinsel, maar toch.

Nouja we moet weer gegeten worden, ik probeer zoveel mogelijk online te blijven of te schrijven.

Liefs Chiel

  • 09 November 2010 - 23:01

    Chiel Hemink:


  • 09 November 2010 - 23:06

    Maurice:

    mmm Quito klinkt heel interessant,een ideetje om langs te gaan als je op vakantie bent in Zuid-Amerika. Natuurlijk wel lastig met prijzen :P Respect overigens voor het werk dat je daar verricht. Ben jaloers dat ik het niet ervaar

    lots of laf

  • 10 November 2010 - 08:20

    Papa:

    Hola Chiel,
    Ha, een uitgebreid verslag! Dat was nogal een uitje, naar Quito eh? Lijkt me fijn voor je dat je ook die kant gezien hebt. En lekker ontspannen natuurlijk.
    Het bevalt dus eigenlijk té goed daar! Nóg langer weg?? Afijn, ik ben blij dat je er je draai kunt vinden. We horen wel wat voor hersenspinsels jij uiteindelijk gaat uitspoken.
    Het begint hier te winteren. Koud, regen gisteren de kachel aan in de winkel... Brr nog helemaal geen zin in.
    Nou ik ga weer verder, er komt zo iemand voor een gesprek.
    Heb het goed daar!
    Papa

  • 10 November 2010 - 09:05

    Anne:

    Heey Chieltje,
    Klinkt super goed quito!!
    Leuk dat je ook de toerist hebt uitgehangen!
    En als je dan terug komt ook gewoon weer lekker aan het werk kan. Zo te lezen pak je veel op en denk je goed mee.

    jou gedachten spinseld maken me wel erg nieuwschierig. Kun je dat wel regelen met je visum?

    Hou ons op de hoogte;)

    liefs,
    je zussie

  • 10 November 2010 - 10:50

    Mama:

    hoi chiel, nou Chiel, zo te lezen, ben je behoorlijk in je element.Fijn , dat je het zo naar je zin hebt en dat je ook de vrijheid krijgt om er op uit te gaan en het land te ervaren. Ook goed dat je je kwaliteiten gebruikt om ze in te zetten in je werk. Super! Ben wel benieuwd wat er uit je gedachten spinsels komt.
    Vandaag bezig met de verjaardag van Allan en Aico. Ik ga soep maken. In de regen boodschappen gedaan.brrrrr! Ik denk dat ik maar veel st.Janskruidenthee ga drinken. ha,ha.
    Is je pakketje al aangekomen?
    Chiel, succes verder en we laten ons wel weer verrassen hoe het verder gaat.
    Veel liefs xxx mama


  • 10 November 2010 - 14:00

    Roelien:

    Hoi Chiel, je hebt het leuk daar!! Nog veel succes met je bezems en straatstenen, lijkt me wel nuttig. Veel genoegen daar en laat je niet opeten,(zie laatste regel van je blog)
    Doeg , groetjes van je tante, Roelien

  • 10 November 2010 - 17:38

    Marieke W:

    hai chiel,
    Erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, door je verhaal gaat het vrijwilligers werk ook een beetje door mijn hoofd spoken.

    Je mams kwam afgelopen zaterdag op de markt om even een lekker geitenkaasje te halen en moest gelijk aan jou denken en hoe je het daar zou hebben.
    Eerste verhaal wat ik van je heb gelezen, maar ga gelijk je andere verhalen lezen, want ben erg benieuwd wat je nog meer hebt meegemaakt en hoe je alles ervaren hebt.

    Ben benieuwd naar je verdere verhalen!

    Liefs, Marieke


  • 15 November 2010 - 08:17

    Dave:

    He maat!

    Ik vond je verslag heel erg leuk, tot aan de laatste alinea haha.
    Nee ik had al wel de verwachting dat je langer zou blijven, vind ik ook echt iets voor jou!
    verder had ik je natuurlijk al even gesproken op msn, vind wel dat je beetje geheimzinnig blijft over je contactje in Guayaquil hoor. Heeft het contact al andere vormen gekregen?
    Ben wel benieuwd naar je foto's! volgens mij heb je een hoop mooie dingen gezien daar in Quito.

    Wel echt top dat je een Jordy Buijs kapsel hebt. Je lijkt qua lichaam ook wel beetje op hem, etwas breeer.

    Het gaat hier nog steeds zijn gangetje, zijn nu aan het kijken of we nog een sinterklaasavond gaan houden. Helaas heeft Jappie liever niet meer dat we bij hem over de vloer komen haha. De vloer is namelijk nog steeds vies..

    Hou je taai! We spreken elkaar via skype/msn

    xx Dave

  • 17 November 2010 - 13:40

    Thom:

    Chiel!
    Langer blijven, poeh poeh, gedurfd! Maar leuk om weer wat van je te horen! Goed om te zien dat het je aan het hart gaat wat zich daar afspeelt. Uiteraard wacht ik met smart op de foto's. Ik ben benieuwd of je 'hersenspinsels' concreet worden. Tof ook dat er nog steeds ruimte is om jezelf in de olie te zetten - hoort er allemaal bij!

    Het ga je goed! xx Thom

  • 18 November 2010 - 19:40

    Joop:

    He die Cheil!
    Alweer een poosje geleden dat ik je sprak via Skype en daarom komt je laatste bericht ook wel als een verassing. Nog twee maanden langer blijven had ik niet van je verwacht. Dacht eigenlijk dat je juist twee maanden eerder terug wilde komen, omdat je er zo van baalt dat je oud en nieuw niet in de olde beth kan vieren! Zit er voor mij dus ook niks anders op dan te kiezen om het ergens anders te vieren. In Amsterdam schijnen ze ook aan oud en nieuw te doen. Weliswaar niet zo spetterend als in Wehl, maar toch.
    Maat het ga je goed daar in China en we zien je 4dec wel in een grote suprisedoos verschijnen!
    Groeten uit Hamsterdam

  • 18 November 2010 - 21:27

    Jos:

    Gilles,
    Wederom een tof verhaal. Goed te horen dat je nu wat meer geaard bent en echt aan het werk kunt. En trouwens ook ik heb mijn vaarbewijs.
    Eigenlijk schrijf ik deze reactie alleen voor de kado's.
    Greetzzsscchh

  • 21 November 2010 - 14:27

    Chris:

    Hej Chiel,

    klinkt goed zo'n paar daagjes Quito, die heb je volgens mij ook wel echt verdiend. Hehe verbaast me vrij weinig dat je eraan zit te denken om langer te blijven, het wennen aan de nieuwe situatie neemt altijd wel wat meer tijd in beslag als dat je van te voren had bedacht. Uiteraard hadden we je goed kunnen gebruiken in de tweede helft van de competitie, we hebben vandaag namelijk met slechts 1 doelpunt verschil verloren van swift en daar zouden we de volgende pot graag een overwinning van willen maken en met een beetje Chiel power acht ik die kans groot in. Maar ik denk dat je vooral lekker je ding in equador moet doen, zolang dat nog goed voelt en je het nog goed trekt met die kooters daar, zou ik er zeker langer blijven als ik jou was. Zolang we als de zomer hier weer op gang is wel weer samen een pilsje kunnen doen op het terras. Veel succes weer deze aankomende weken en geniet van het weer daar!

    From the Netherlands with love
    Xx Chris

  • 27 November 2010 - 19:15

    Maris:

    Hey Chiel,

    hartstikke leuk om je verslagen te lezen. Aan de foto's te zien heb je het goed naar je zin. Geniet van je ervaringen en we kijken uit naar je volgende hersenspinsels :-)

    Liefs, Maris

  • 29 November 2010 - 23:16

    Roelien:

    Hoi Chiel, even een berichtje uit Winterswijk, we hebben hier sneeuw, 4 cm, t'ziet er mooi uit, maar het is wel glibberen. Bij jou zal het wel heerlijk warm zijn?
    Goed gaan en kreggel hollen,
    je tante, Roelien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Guayaquil

Chicos de la Calle

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2011

Daar was ik weer na een tijdje

06 Januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

30 November 2010

Een tijdje geleden

08 November 2010

¡¡¡Quito!!!

24 Oktober 2010

foto!!
Chiel

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 31061

Voorgaande reizen:

08 September 2010 - 04 Maart 2011

Chicos de la Calle

Landen bezocht: