Begonnen met het 'echte werk' - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Chiel Hemink - WaarBenJij.nu Begonnen met het 'echte werk' - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Chiel Hemink - WaarBenJij.nu

Begonnen met het 'echte werk'

Door: chielhemink

Blijf op de hoogte en volg Chiel

14 September 2010 | Ecuador, Guayaquil

Hallo allemaal,

wat fijn dat jullie me met zovelen volgen! Deze keer zal ik ook wat foto's erbij doen!

Ik heb niet veel tijd dus schrijf ff alles op wat in me op komt.

Vandaag, dinsdag, heb ik mijn 2de werkdag achter de rug op Patio mi Pana. Dit is de eerste fase van het project en hier zitten de jongens die net van de straat komen. Hier worden ze 'opgeleid' en gaan ze naar Albergue, waar Maxime werkt en wij ook slapen.

Gisteren was helemaal chaos in mn hoofd, eerste werkdag. Er kwamen wat nieuwe bij en hier en daar moet je ruzies uit elkaar halen. Dan loopt die weer met een mes te zwaaien en voor je het weet gooit een groepje weer stenen over de muur naar de auto toe. Het was rustig vandaag zei mijn leidinggevende, Byron, toen. Er staat me waarschijnlijk dus nog veel te wachten. Vandaag ging het al beter, ook met mijn Spaans. De kiddo's krijgen al wat meer vertrouwen in mij en ze luisteren steeds iets beter.
Er heerst wel een enorme hierarchie onder de jongens. Deed me vandaag beetje denken aan zo'n Discovery uitzending van een apenstam. Oekelie heeft de leiding en Bakkie is zijn rechterhand die altijd irritant doet en Dave is dan het buitenbeentje die wordt gemept en de rest probeert daar een beetje in mee te gaan, meestal met 'palabras malas' of geweld.
Maaarrrr ook leuke dingen daar. De vrijwilligers zijn er heel aardig. Samen met Alex, een man richting de veertig denk ik, oefen ik Spaans terwijl hij dan Nederlands van mij leert, kortom: we lachen veel. Ook de kokkin is een super leuk vrouwtje, met de nadruk op TJE want ze is denk ik 1,45m. Byron, zelf een straatkind geweest, is ook een 'mooie kill'. Vandaag heb ik een uur Duits aan hem geleerd, omdat er een jaar geleden iemand uit oostenwijk vrijwilligers was en hij wilt haar nog een keer bellen. Ook weer een lekkere ophaalcursus voor mij. Byron stelt ook regelmatig voor om naar la Discoteca te gaan, om op Reggaeton te gaan dansen. En ja, als lid van gc de rotte kadaver ook een pilsje nuttigen. Ik heb ook een nieuwe Banjer gevonden: Tobi!! Super leuk lomp beest en is de vriend van alle chicos.
Oja we hebben ook een nieuwe naam: voluntario! schreeuwen ze als ze je nodig hebben. Daarnaast is Chiel ook veel te moeilijk dus ben ik voor de tweede keer gedoopt tot Miguel.
Oja! We zijn ook nog naar het strand geweest. Was wel een beetje koud, maar wel gezellig. Samen met Padre Francisco heb ik wat rond gewandeld een veel gepraat, ook een ontzettend 'mooie kill'! Daarna hebben we wat gegeten bij een restaurantje, vooral veel vis. Vis ben ik niet echt gewend nittemin was het super lekker, maarja daarna heb ik ook de Donald Duck twee keer uitgelezen op de W.C.

Bekijk de foto's ook ff en jullie horen weer snel van me!

Besos y sea ambrazado! Chiel

  • 15 September 2010 - 06:00

    Papa:

    Hi Chiel,
    Voluntario!
    Je gaat meteen het diepe in...
    Fijn dat je zulke mooie mensen om je heen hebt. Is de man op de foto Alex?
    Klinkt heel primair: messen en stenen. Wel iets heel anders dan mensen een biertje brengen op het terras. Leerzaam lijkt me, en een beroep op je innerlijke houding. Bijzonder dat je de groep kinderen met een apenstam vergelijkt. Ik moet sterk denken aan de hondenfluisteraar: wat begrepen wordt is niet wat je zegt, maar de energie die je uitstraalt.
    Ik wens je veel plezier en licht toe in die omstandigheden.
    Abrazo cordial, DD.

  • 15 September 2010 - 06:09

    Maris:

    Hey Miguel :)

    wat een geweldige ervaringen doe je daar op! Die neemt niemand je meer af! Heel veel suc6! Kijk uit naar je volgende verslag.

    Liefs, Maris

  • 15 September 2010 - 08:01

    Joopie:

    Hee Chiel,

    Wat fijn om te horen dat je daar ook af en toe een pilsje kan drinken, ik maakte me al zorgen.
    Wat grappig dat die Dave daar het buitenbeentje is. Is die jongen ook telkens aan het filmen en drinkt hij zijn drinken niet op?;)
    Ik wens je alle succes met misschien wel weer een zware werkdag. Ik weet hoe het is: Jelle en ik hebben ook nog een hele dag tommy teleshopping voor de boeg.

    Gruss gott (a'j 'm ziet)!

  • 15 September 2010 - 09:56

    Anne:

    Heej lieve chiel,

    Ik ben super trots op je! kan me voorstellen dat het heel aangrijpend is! maar tegelijkertijd ook een hele ervaring. Ik ben al onder de indruk als ik hier een flinke woordenwisseling heb of mondeling bedreigd wordt!
    ben toch ook wel een beetje jaloers lijkt me een geweldige ervaring!! IK vind het heerlijk om je verslagen te lezen en te horen hoe het met je gaat!

    hou je taai!

    liefs,
    je zus

  • 15 September 2010 - 10:50

    Mama:

    hoi Chiel
    Fijn dat je weer van je hebt laten weten. Je merkt wel, we volgen je intensief. Ook de site van Maxime volg ik met veel belangstelling. Fijn dat je je zo snel in die "andere wereld" kunt aanpassen. Ik had ook niet anders verwacht. Toch als moeder, wil ik wel even kwijt: wil je goed op jezelf passen en je grenzen in de gaten houden? (moest even,ha,ha.)
    Veel liefs kus, mama

  • 15 September 2010 - 18:39

    Anne:

    moest je even een grapje tussen door maken naar maxime?:P ook daar drink je dus nog volop koffie! haha

  • 15 September 2010 - 18:53

    Han En Inge:

    Hoi Chiel.
    Ook wij volgen je "op de voet" (op afstand). Leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt en doet. Ook wel erg pittig. We wensen je vooral veel plezier maar natuurlijk ook veel succes de komende tijd.
    Groeten Han en Inge

  • 16 September 2010 - 06:15

    Michael:

    Hola Miguel! Como estas?
    Mijn excuses voor de ontbrekende accenten maar mijn amerikaanse laptop vond dt het niet nodig was! messen en stenen, zozo klinkt erg gevaarlijk, maar ook zeer spannend en ik denk ook dat je dat wel aan kan! Leuk om te horen dat je het zo tof hebt! En dat je er leuke mensen om je heen hebt, geniet er van en laat snel weer wat horen want ik zit te wachten!

    Hasta luego chico!

  • 16 September 2010 - 07:25

    David & Japio:

    Hallo Chiel,

    Dat verhaal van Dave klopt wel, ook op de nieuwe school laat hij z'n koffie etc weer staan.. we zijn weer terug bij af.

    desalwelteplus is het mooi om te horen dat het goed gaat.
    maar bedenk wel dat je die boys nog even de polonaise leert. ze
    moeten immers de traditionele dans van GC leren he! Maar dan wel op de geweldige klanken van Kon ik maar even bij je zijn he!

    maar wij gaan ff weer bezoekje brengen aan lokaal 99 ( het goddelijke lokaal met de tap)

    groeten en succces!

    Dave(louis van der gaal)
    Jasper ( jappie japo)

  • 16 September 2010 - 19:23

    Annelies:

    Voluntario!!!! Wat heb jij een ongelooflijk leuke schrijfstijl!
    Oekelie en zijn rechterhand Bakkie! Ik ken ze niet maar ze worden zo levendig verwoord dat ik er een juiste inbeelding bij krijg! Ja, het zal wennen zijn tussen deze agressieve/wanhopige boys maar met jouw rustige uitstraling gaat er een heleboel veranderen, reken maar!
    Ik blijf je volgen, hou je ook mijn Makkie nog in de gaten? Ze voelde zich nutteloos die eerste dagen, kan geen scheikunde helpdesk zijn voor haar jongens en er zijn wel 5 andere vrijwilligers op de groep in de Albergue! Misschien kan ze jouw schoenen poetsen of die van de paters, grapje!
    Ze heeft nu contacten met een Amerikaanse op de Albergue. Hopelijk kunnen zij samen de gc les gaan geven in de Engelse taal.
    Zet hem op Chiel, ik heb er geen notie van wat er allemaal met je gebeurd maar ik kan me de chaos in je hoofd volkomen voorstellen! Liefs en dikke zoenen ook voor mijn Makkie!!

  • 16 September 2010 - 19:47

    Richard Meinicke Sr:

    Hallo Chiel,
    Ik vind dat jij wel meer foto"s mag laten zien.
    Geniet van alles en blijf
    schrijven.
    Gr.Richard.

  • 17 September 2010 - 11:52

    Esther:

    Disfruta tu tiempo en el baño! ;)
    Es

  • 17 September 2010 - 19:04

    Nicole:

    hai chiel,

    lekker leuk, om je te volgen op deze manier. Ik heb er ook tijd genoeg voor omdat ik gestopt ben bij de goedsack.... :P naja dan weet je dat ook maar.(ik heb wel een nieuwe baan hoor...) ik hou je in de gaten.. succes nog.

    kus.

  • 18 September 2010 - 19:04

    Harry:

    hoi chiel,
    fijn te lezen dat je al goed bezig bent met inburgeren. vooral de kokkin te vriend houden. die houdt je in leven. pas een beetje op met die messenzwaaiers. volgens mij ga je je niet vervelen. hier in doetinchem gaat alles z'n gangetje. graafschap heeft gewonnen van heereveen met 3-2, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    groeten harry

  • 19 September 2010 - 18:38

    Michael:

    Chielio what's the dealio? Ik wacht al 5 dagen gespannen af op een nieuw bericht! Moeten we nou in spanning afwachten totdat jij eindelijk weer eens iets schrijft? Moeten we echt op onze nagels bijten wachtend op je volgende verslag? Of zeg je van: uuh neuhh hoeft niet? hehe. Nee doe maar rustig aan, mijn nagels zijn nog wel lang genoeg om een paar daagjes uit te houden! Overigens ben ik veel te druk bezig met het mezelf er aan toe zetten om skype te installeren en aan te maken, aangezien het feit dat ik dat de hele tijd vergeet(A) hehe.
    Spreek je snel! liefs!

  • 21 September 2010 - 13:43

    Liesbeth:

    he Jil ("Chiel" is helemaal niet zo moeilijk in het spaans). Muy dura vida daaro. het zal wel geen vergelijk zijn met de chicos en hun malas costumbres (lees: messen), maar die kokkie van jou ziet er ook niet ongevaarlijk uit.. Hier in Zevenaar niet van die taferelen die jij meemaakt, de kinders kijken mij braaf aan en zeggen: ja juf (nou, niet echt hoor). Ik volg je verhalen en bewonder je moed. muchos abrazos. chao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Guayaquil

Chicos de la Calle

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2011

Daar was ik weer na een tijdje

06 Januari 2011

Gelukkig nieuwjaar!

30 November 2010

Een tijdje geleden

08 November 2010

¡¡¡Quito!!!

24 Oktober 2010

foto!!
Chiel

Actief sinds 09 Aug. 2010
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 31087

Voorgaande reizen:

08 September 2010 - 04 Maart 2011

Chicos de la Calle

Landen bezocht: