Noodtoestand - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Chiel Hemink - WaarBenJij.nu Noodtoestand - Reisverslag uit Guayaquil, Ecuador van Chiel Hemink - WaarBenJij.nu

Noodtoestand

Door: chielhemink

Blijf op de hoogte en volg Chiel

30 September 2010 | Ecuador, Guayaquil

Hola buendía!

Net las ik al dat jullie van de noodtoestand afweten in Ecuador.
Ten eerste: wij zijn veilig!

We mogen inderdaad niet op straat komen en we moeten afwachten hoe het gaat lopen de komende dagen. De politie is namelijk in protest zodat de overvallers en criminelen de vrij baan hebben om te doen wat ze willen.
De politie/ambtenaren zijn in opstand tegen de regering vanwege de bezuinigingen die president Correa wilt doorvoeren. Correa zelf had het over een staatsgreep, georganiseerd door de oppositie, maar waarschijnlijk is dat het welbekende politieke gelul, dus wat dat betreft valt het mee.

Maxime werd gister opgehaald van de universiteit door Rubén. Van hun tweeën heb ik gehoord dat het een grote chaos is van berovingen en vechtpartijen. Op TV zag ik vanochtend dat veel winkelcentra zijn leeggeroofd en er vannacht meerdere vuurgevechten tussen politie en leger zijn geweest.
Het transport lag gister stil en er waren geen buitenlandse vluchten vanuit Ecuador.
Nogmaals wij zijn veilig en er kan ons niets overkomen. Ze laten ons er pas weer uit als alles stabiel is.

Maxime en ik gaan proberen contact te leggen met de ambassade om zo geïformeerd te blijven etc.

Voor de rest gaat het goed hoor. Net even wat gebasketbald met de chicos en we gaan dadelijk weer iets anders doen. Vanwege die ziekte ga ik maandag weer aa het werk op Patio Mi Pana, de eerste etappe, wel onder voorwaarde dat het weer veilig genoeg is om de rit met de auto te maken.

Maak jullie dus vooral geen zorgen: No te preocupes! Er wordt goed op ons gelet.

Saludos, Besos y ambrazos

Chiel

• 01 Oktober 2010 - 15:22

Papa:

Hola Chiel,
    Fijn dat je even bericht doet. Het houdt ons toch wel bezig natuurlijk.
    Ik ben blij dat jullie in een goede organisatie werken!
    Laten we hopen dat het gauw weer over waait.
    Abrazo, papa.

• 01 Oktober 2010 - 15:24

Anja:

Hallo Chiel,

goed om te horen dat jullie veilig zijn en maar hopen dat het gauw weer rustig wordt. Hou je taai.

groetjes,
    Anja

• 01 Oktober 2010 - 16:05

Mama:

Hoi Chiel,
    FIJN DAT JE ZO SNEL REAGEERT. JULLIE MAKEN WEL WAT MEE, ZEG. VOOR MAXIME OOK HEEL WAT. IK BEN ERG BLIJ DAT JULLIE BIJ EEN GOEDE ORGANISATIE AANGESLOTEN ZIJN.HET IS TE HOPEN DAT HET SNEL WEER RUSTIG IS. GROETEN AAN MAXIME,
    LIEFS MAMA

• 01 Oktober 2010 - 17:21

Nienke:

Hey Chiel,

Fijn dat je even een berichtje hebt geplaatst.
    Ik ben blij dat jullie daar goed opgevangen worden en veilig zijn.
    Doe voorzichtig en hou je goed.

Dikke kus Nienke

• 01 Oktober 2010 - 19:12

Opa En Oma:

Hallo Chiel
    Wij hebben je reis gevolgd.het is fijn als dat mogelijk is, maar wij wensen je sterkte, en hopen dat het gauw weer rustig is.
    groetjes Opa en Oma

• 02 Oktober 2010 - 10:46

Anne:

hee broertje,
    fijn dat alles goed is....
    De nieuwste berichten hier zijn dat alles weer rustig is bij jullie.
    Doe voorzichtig!!!

liefs,
    anne

• 02 Oktober 2010 - 10:46

Anne:

p.s.
    Volgends mij heeft mama de caps lck uitgevonden;)

• 03 Oktober 2010 - 11:57

Isa:

sí que estamos preocupados. Vi a Annelies en una fiesta (Hey Annelies, ik heb meteen een Grofje gekocht, goeie tip!) y me contó lo de Max. Maarre. El País zegt dat Correo de cordoncitos weer stevig in las manos heeft. hay que ver lo que pasa. tengad cuidado pero seguid disfrutando a pesar de todo. abrazos

• 05 Oktober 2010 - 18:12

Richard Sr:

Hallo Chiel,
    Goed te horen dat het goed gaat. Blijven schrijven.
    Richard en Richard.

• 07 Oktober 2010 - 15:32

Chris:

Hej kerol,

goed om te horen dat jullie veilig zijn, hopelijk voelen jullie je dat ook een beetje. Het nieuws kijken schiet er een beetje bij in, maar via externe bronnen was ik toch al gauw op de hoogte van de toestand in equador (ik kwam je ma en Harry tegen in de HEMA). Tof om te lezen wat je zowel allemaal mee maakt. Ik maak dan vrij snel de associatie met Nicaragua, maar je taak in equador is natuurlijk wel iets anders. Hiero in het noorden van nederland gaat het goed overigens; beetje studeren, biertje drinken, goed eten, beetje sporten, het jing-jang effect is duidelijk aanwezig ;) overigens is de Heren-2 van de Gazelle erg blij om te horen dat je ook nog wat aan je conditie doet in Equador! Ze bestaan namelijk nog, hebben overweldigend gepresteerd afgelopen zondag en kijken er naar uit dat er weer iemand is die niet alleen in de 3de helft presteert. Ik hoop gauw weer van u te horen!

lats of laf out of Groningen,

Xx Chris

• 11 Oktober 2010 - 12:34

Jos:

Hey maat goed om te horen dat jullie in orde zijn ook al is het alweer een tijdje geleden. Hopelijk zul je niet te veel merken van de onveiligheden daar. Wel leuk om te horen dat je steeds beter kennis maakt met de kinderen
    Latexx jos